En tur i byn

Blått, blått, blått över allt

 Träden börjar knoppa sig, äntligen!

Inget smakar så gott som en kaffe utomhus. Så i förmiddags tog vi med oss fika och gick ner till sjön. Trodde att det skulle vara så skönt ute, ni vet så där riktigt vårigt. Men det var det inte alls. Solen lös bakom tunga moln och jag frös ända in i märgen. Så det blev en snabb fika på 5 min innan vi gick hemåt igen. Men tycker det är ganska skönt att ändå komma ut på dagarna. Man blir rätt så rastlös här hemma mellan åt.

Nu äntligen börjar träden att knoppa, som jag har längtat. Och backen är ju helt blå av alla scillor och det är så fint. Från att ha gått ifrån en grå och tråkig vinter hälsar jag all färg som vill komma välkommen. Hatar att fota när träden är så kala och det ser bara så tråkigt ut, så dött. Får ingen inspiration överhuvudtaget, men den sist veckan har jag verkligen känt suget att fota igen och det har även märks i bloggen då inläggen kommer tätare nu.

Välkommen våren!

Vardag | Varberg, byn, skällinge, vår | |
Upp