Den gula blomman


Canon EOS 40D / Canon EF 50mm f1,8 STM
I dag skiner solen så jag passade på att gå ut i trädgården med store kameran för att fota blommor. Har aldrig tyckte det har varit sådär roligt att fota blommor innan men något hände förra året då jag inte kunde ligga på marken och kräla pga graviditet en vips så blev det sjukt skoj att ligga där med kameran tätt, tätt intill. Nästan så jag ska beställa hem ett macro till den nya kameran som jag är sååå nära på att klicka hem. Tror nog jag gör det i kväll.
Klicka gärna i hjärtat här nedan om ni gillar denna typ av inlägg.
, Vardag | macro, natur, våru | |
#1 - - Netasha:

Hej! :) Vilken kamera är du nära på att klicka hem?
jag har haft en Canon EOS 450D sedan 2008, så i förra veckan klickade jag hem en begagnad 70D från Cyberphoto. Behöver en bättre kamera tills att bebis i magen kommer till sommaren, och min 450D har tjorvat så mycket senaste året. Vilket macro tänkte du dig? har ännu bara kitobjektvet 18-55 och ett Canon 50mm 1,8 ll.

Svar: Hejsan :) Så roligt med bebis. Har en liten 1 åring här hemma som får ställa upp som modell varje dag ;) Jag tror det kommer bli en Canon EOS 5D mark III med ett 24mm f1,4 objektiv. Blivit lite kär i fast objektiv nu det sista och har nästan bara använt mig utav mitt 50mm. Inom macro vet jag faktiskt inte, har inte kollat ännu vilka som är bra eller inte. Men hade varit super kul med ett :)
Mia Ohlson

#2 - - carolin:

Fin bild :)

Svar: Tusen tack :)
Mia Ohlson

#3 - - JUNITJEJ:

Jättefin bild!

Svar: Tack :)
Mia Ohlson

Upp