En helg på Öland

Vilken underbar helg jag har haft! I fredags morse kopplade vi på vår husvagn och begav oss mot Öland. Den årliga kusinträffen var just där, på Öland. Kan inte sluta le när jag tänker på hur fin naturen var, något jag verkligen inte visste.
Så mycket blommor överalllt!! Här hemma ska man vara glad fall man hittar någon blomma utomhus, skit tråkigt rent ut sagt, men där var det så fint i väggrenen och på ängarna som låg längst vägen. Vallmo växte på stora fält och blåklockorna i vägkanten lyste med sitt blå sken. Helt magiskt. 
Kossorna strövade helt fritt och på vägen upp till Borgholms Slott korsade de även vägen, helt fria. Då jag inte har ätit kött pga. djurens levnadssätt och miljön, på ett år så blev jag lyckligen ända in i själen av att se hur fria djuren var här.
Och lugnet, man kände redan i bilen när man hade kört över Ölandsbron, att ett lugn låg över hela ön. En helt fantastisk helg på en helt fantastisk ö. Hit kan jag verkligen rekommendera er att semestra. 
När vi åkte hem igen så kände jag att jag var verkligen inte färdig med Öland ännu. Jag fick inte tagit de där korten som jag ville. Inte fångat någon fin solnedgång med en kvarn i förgrunden. Så det blir nog till att åka tillbaka i snart igen men då också stanna lite längre än en helg. 
Här kommer några bilder i från helgen.
 
När vi kom fram runt två tiden, till vandrahemmet Lantgården, så dukades det fram kaffe och kaka medans vi väntade på att mina kusiner med familjer skulle komma. Vi slog oss ner i gräset under det där trädet och alla ville ju självklart hålla den nya i släkten.
 
Fredagens kvällsljus var magiskt. När de andra höll Lee gick jag en sväng med kameran för att fånga några fina ögonblick.
 
Även trollungen var glad över att få komma iväg på semester och han var super duktig i bilen. Innan vi åkte så gick jag runt och ojjade mig över hur det skulle gå att åka så långt med en kille på 3 månader som verkligen inte vill sitta still och fastspänd. Men han sov ungefär halva vägen och resten så lekte vi och skrattade tillsammans. Så resan gick jätte bra och vi tog tre stopp för amning och blöjbyte.
 
På lördagen åkte vi iväg till Borgholm och gick in till Sollidens Slotts trädgård. Det är där kungafamiljen har sin "lilla" sommarstuga med den gigantiska trädgården. Så himla fint där var. Så många fina röda och stora rosor, vattenfallen som porlande och vi åt varsitt kungligt smultron vi hittade i en liten dunge.
 
Vi åkte ner till en hamn och köpte oss varsin kaffekopp och en våffla med ekologisk vaniljgrädde och jordgubbssylt. Sedan satte vi oss i solen med utsikt över havet och åt den smarriga våfflan. Länge sedan jag åt våfflor och nu är jag helt såld på det. Måste skaffa mig ett järn så att vi kan grädda några här hemma.
 
På kvällen var det party. Detta år var vi tre som hade/har fyllt jämt så vi fixade festen tillsammans. Jag och min kusin fyllde 30år och 40år i mars och min mamma fyller 60år om några veckor. Så vi stod för mat och dryck. Det var en helt fantastisk rolig kväll och den avslutades med en sovande bebis i knät sittandes vid en lägereld.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
| Hagaby, Lantgården, Lee, släktträff, sommar, sommar kväll, Öland | |
#1 - - JUNITJEJ:

Åh, så härligt!!!

Svar: Ja det var så himla fint. Längtar redan tillbaka..
Mia Ohlson

Upp