Stormen Urd

God fortsättning på er alla <3
 
Här har det varit fullt upp sedan i fredags så jag har faktiskt inte hunnit med att blogga. Men nu lämnar vi julen bakom oss och nu finns även tiden. Vi hade julafton hemma hos oss i år så vi hade Andreas familj på lunchen och min familj på kvällen. Så det var fullt upp ända från morgon till kväll. Men så himla mysigt att få umgås med nära och kära. Det är det bästa med hela julen tycker jag. Julklappar kan jag vara utan och julmaten gör en bara tung och illamående så den skulle jag också kunna vara utan, men utan min familj skulle det inte vara någon jul alls.
 
Det känns så himla konstigt att 2016 snart är slut. Tänk att det bara är 5 dagar kvar på detta året. Sedan är det ett helt nytt år, ett nytt kapitel i livet, något helt nytt. 2017 kommer bli ett bra år, det känner jag på mig. Nyårslöften, brukar ni avge det? Jag brukar inte avge några utan jag brukar se ett nytt år som en start på något nytt och sedan tar den vägen mig till en annan stig som jag ska traska på. Så vi får se vart stigarna för mig under 2017.
 
Just nu sitter jag i vår gillestuga med en brasa tänd i spisen och lyssnar på hur stormen Urd härjar utanför fönstret. Än är den inte uppe i den styrkan de har varnat om men det kommer nog. Den ska vara som starkas runt 23-01-tiden. Jag hoppas verkligen inte att något ska gå sönder. Är lite rädd för växthuset där ute.
Så här såg det ut tidigare i dag då det både var solsken, regn, hagel och snö på en timma. Skumt väder det är nu för tiden.  
 
 
Hoppas ni har en fin måndagskväll och håll er inne om ni bor i södra sverige så ni inte blåser i väg.
Kram <3
 
Vardag | Urd, storm | |
Upp